Viktiga länkar

Här samlar jag viktiga länkar som inte får plats på mina övriga bloggar

Här samlar jag vad det finns om och av Smiths Vänner på nätet, del 3

Publicerad 2019-01-10 11:57:00 i Allmänt,

Skjulte Skattes forlag
 
Ordets Lys (Rolf Myrlands tidskrift)
 
Vatnar leirsted (utbrytargruppens konferensställe)
 
MIFF (Med Israel for fred), Odd Myrlands (Rolf Myrlands bror) Israelorganisation (youtubeforedrag av Odd Myrland om Israel och Palestina, här. Det finns fler om man söker)
 
Föredrag av Conrad Myrland om Israel (Rolf Myrlands son, arbetar i MIFF)
 
Tal av Atle Hansen, den kristna skataren, på youtube. Atle är Thorleif Hansens son
 
I skyggen av sannheten, film av Jarmo Larsen, min kusin, Arja og Arve Larsens son, kanske den ende Smiths Vän som gjort en riktig film (jag räknar inte med dokumentärer och tal då). Artiklar av Jarmo på nätsidan Skaper finns här. Han var också aktiv bloggare en gång i tiden, här och här
 
 
Och avslutningsvis lite fördjupad kyrkohistoria, som alla Smiths Vänner bör känna till:
 
Svensk Wikipediaartikel om helgelserörelsen, Smiths Vänners viktigaste rötter, en artikel som jag arbetat mycket med.
 
Svensk Wikipediaartikel om Flodbergskretsen, en annan viktig rot för Smiths Vänner, inte minst genom N.P. Wetterlund. Också det en artikel jag arbetat mycket med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela