Viktiga länkar

Här samlar jag viktiga länkar som inte får plats på mina övriga bloggar

Har samlar jag vad det finns om och av Smiths Vänner på internet, del 4

Publicerad 2019-01-10 12:39:00 i Allmänt,

Livsnært, Arja Larsens (min farbror Arves fru) blogg
 
Atle Hansens blogg
 
Maria Skarsteins blogg (Stig Skarsteins dotter och Ruben Schytts fru)
 
Åse-Marie Bekkevolds blogg (Olaf Bekkevolds, utbrytarrorelsens forsta ledares, dotter) 
 
Lyssna pa Tove Nissens (som bor i Haderslev, Danmark) skiva med en musikkonferens från de tyska Smiths Vännerna på 1970-talet (säg åt henne att det var skivan Lars Larsen hörde på fem gånger när han var hos henne). Mer himmelsk musik har jag aldrig hört. Påminde mig om sången i det Nya Jerusalem.
 
 
 
 
Och avslutningsvis lite fördjupad kyrkohistoria, som alla Smiths Vänner bör känna till:
 
Svensk Wikipediaartikel om helgelserörelsen, Smiths Vänners viktigaste rötter, en artikel som jag arbetat mycket med.
 
Svensk Wikipediaartikel om Flodbergskretsen, en annan viktig rot för Smiths Vänner, inte minst genom N.P. Wetterlund. Också det en artikel jag arbetat mycket med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela